Avkastning
Lamural.se är en produktionstjänst på begäran. Av denna anledning är väggmålningar inte återlämningsbara. Köparen bestämmer själv parametrarna för beställningen genom det första valet av fotografi, material, utskriftsstorlek, fram till valet av möjliga efterbehandlingsalternativ för produkten.
Produktionen sker därför från grunden enligt köparens beställning. Varor som affischer, målningar, produkter med specifika parametrar (finns i avsnittet “försäljning”) kan returneras.
Förpackade produkter ska skickas tillbaka till adressen:
Mk Print Sp. z o.o.
Rogowo 1a
63-840 Krobia
Polen
Vänligen packa returnerade varor omsorgsfullt på ett sätt som skyddar dem från skador eller förstörelse under transporten.
Muralmålningar, tavlor och affischer ska skyddas mot rörelser inuti förpackningen och skickas tillbaka i en hård kartong.
Varor som skadats under transporten till följd av att köparen inte har skyddat paketet på rätt sätt återbetalas inte.
Vid frånträde ska avtalet anses som ej ingånget. Butiken ska återbetala till Köparen alla betalningar som mottagits från Köparen med undantag för leveranskostnader.
Pengarna för de mottagna varorna återbetalas inom 14 kalenderdagar från det datum då vi mottar paketet.
Köparen ska stå för kostnaderna för återsändandet av varan.
Klagomål
- Säljaren ansvarar inte för mindre avvikelser mellan levererad vara och erbjuden vara. När det gäller utskrifter av fototapeter, affischer och bilder är små färgavvikelser jämfört med den färg som syns på skärmen och färgen på de beställda proverna samt avvikelser på grund av skillnader i materialens yta tekniskt och produktionsmässigt inte helt möjliga att undvika. Sådana avvikelser ger dig inte rätt att lämna in ett klagomål.
- Endast ett prov kan ligga till grund för ett färgrekvisit. Vi uppmuntrar dig att behålla provet tills du får tapeten.
- För att få en bättre uppfattning om de produkter som Mk Print erbjuder kan köparen beställa ett provtryck av en väggmålning till ett pris av 69 SEK per styck (plus frakt). Muralmålning storlek 50x50cm.
- Material som är allmänt tillgängliga i branschen används för att tillverka de produkter som erbjuds av säljaren. När det gäller tryck, bläck, material, ljusäkthet etc. gäller ansvaret endast för den genomsnittliga förväntade livslängden för produkterna i fråga. Utskrifterna är inte vattentäta utan ytterligare efterbehandling.
- Köparen är skyldig att kontrollera varan omedelbart efter mottagandet. Om fel upptäcks ska Köparen omedelbart anmäla detta via reklamationsformuläret på hemsidan. Om köparen inte har påpekat fel inom 10 dagar efter det att varan levererats, ska varan anses ha blivit godkänd.
- Vid fel i utförandet av ordern, d.v.s. fel mått, fel passform på solida material, inget laminat (om beställt). Butiken garanterar ett byte av varan till rätt vara, förutsatt att tillverkningsfel anmäls inom 10 dagar efter mottagandet av försändelsen.
- I händelse av fel i utförandet av beställningen, felaktiga mönster eller färger mellan britterna, ska klagomål lämnas in före appliceringen på väggen – genom att ta fotografier och bifoga dem till det korrekt ifyllda klagomålsformuläret.
- Paket som skickas på bekostnad av onlinebutiken lamural.co.uk kommer inte att accepteras.
- Innan den köpta produkten monteras är det nödvändigt att noggrant kontrollera alla dess parametrar och dess överensstämmelse med beställningen (mått, antal enheter, enheternas passform, laminat, grafikens kvalitet). Eventuella avvikelser måste rapporteras till säljaren före installationen. I händelse av att installationen av en väggmålning, klistermärke, affisch eller bild för självmontering påbörjas eller utförs (vilket innebär att produkten inte kan returneras till oss intakt), är möjligheten att hävda fel som borde ha upptäckts innan installationsarbetet utfördes inte tillgänglig.
- Den köpare som anmäler ett fel är skyldig att på säljarens begäran skicka den felaktiga produkten för att reklamationsprocessen ska kunna genomföras. Säljaren anses ha en skyldighet att slutföra klagomålsprocessen så snart som möjligt inom en maximal period på 14 dagar. Slutförandet av processen innebär att positionen fastställs och räknas från den tidpunkt då varorna levereras. För det fall Säljaren inte håller angiven tidsfrist äger Köparen rätt att häva Avtalet och kräva återbetalning av erlagt Orderbelopp.
- Skada som uppkommer på grund av köparens felaktiga eller inkonsekventa handlande vid installation eller användning av varan skall inte ge upphov till anspråk mot säljaren. Felaktiga eller oförenliga åtgärder anges i den information som tillhandahålls av tillverkaren av varorna.
- En reklamation måste göras genom att fylla i reklamationsformuläret korrekt och fullständigt.